2017. március 28., kedd

Balatoni method: Tavasz

Szombaton végre  elérkezett a nap, amikor Magyar tenger halait vehettük üldözőbe method módszerrel. Bátyám Gergely és jómagam.

Reggeli után gyorsan bekevertem az etetőanyagot, hogy legyen ideje megszívni magát amíg kiértünk a partra. Nem bonyolítottam túl a dolgot a Maros alapmixét kevertem be 1/2 kg kagylósat és 1 kg vérliszteset. Így egy fekete, sok mikropelletet tartalmazó nem túl intenzív aromájú kaját kaptam. Aszínnek nem derült ki, hogy mennyi jelentősége volt, mert másszínű kaját nem próbáltam. Sajnos sikerült egy kicsit túlvizeznem, de gondoltam mire kiérünk a partra már jó lesz.

Felpattantunk a biciklire és már tekertünk is a móló felé. Szép idő fogadott a szél is a hátunk mögül fújt szóval nagy reményekkel álltunk neki a pecának. Az az elgondolásom, hogy elég vizet fog fel venni a kaja nem jött össze az állaga végül is használható volt, de a rostán elég nehezen ment át. Ezért aztán mindig csak annyit törtem át, hogy pár dobásra elég legyen. 

A taktika egyszerű volt dobálunk össze vissza és majd lesz valami. Magamnak csak egy botot hoztam: a 390-es Nova lightomat. Persze lesznek akik ezen kiborulnak a methodozást kis távra találták ki meg hasonlók, de szerintem ez akkora baromság, hogy inkább nem is vesztegetem rá a szót. Egyszerűen imádom ezt a botot mindenkinek bátran ajánlom. Horognak 14-es mikroszakállas horgot választottam 16-os  monofil előkével. Csalinak az egyik nagy kedvencemet a novák csoki narancsot tettem fel 8 mm-es kivitelbe egy szem csontival.

Egy kb. 60m-es dobással nyitottam ami ennek a botnak minden gond nélkül megy. Bátyám valamivel közelebb kezdett kb 40 m-en. Egyik botjára Dovit-os ananászos soft pelletet míg a másikra a Préritavon nagyon jól szereplő epres CSL-be áztatott fehér gumikukoricát. Amit egyébként kaviáros üvegben tartok másoknak is ajánlom mert nem folyik ki belőle az aroma.



Még be se dobta mindkét botját, nekem már jött is az első jelentkező, egy szép elhúzós kapásnak vághattam be. Egyből éreztem, hogy pontyot sikerült akasztanom. Gyors fárasztás után partra is tereltem egy, valószínűleg nemrég telepített potyeszt.

Puszi után el is úszott.
Ezután szépen jöttek a keszegek szinte mindenre, bár a soft pelletre valamivel jobban. A siker egyértelműen a methodnak volt köszönhető, mivel mellettünk ültek sporik, de ők alig fogtak valamit. Biztos érdemes lett volna egy etetést csinálni, de először ki akartam tapasztalni milyen távra érdemes horgászni. Talán mindegy lett volna, de gondoltam majd délután. Ebéd előtti utolsó halnak jött Gerinek egy szintén standard telepített bajszos.


Ebéd után is ugyan ez volt a terv, de annyira tele volt a móló, hogy kénytelenek voltunk átülni a móló másik szárára. Ami egy egyszerű kőgát ezért macerásabb mozogni rajta, de általában senki nem horgászik rajta. Az egyetlen dolog ami bosszantott, hogy pont szembe szélbe kellett horgászni. A mólónak ezt a szárát viszont sokkal jobban ismerem és tudtam, hogy kb. 30m-re kell dobálnom mert ott van a kövezés széle és ezen a részen tartózkodik a legtöbb hal. Gyorsan dobtam 5-öt kiakasztott klipszel, bár nem voltam benne biztos, hogy az etetést nem sodorja el a hullámzás. Rögtön az ezt követő első dobásra jött is egy szép keszeg ami azt látszott igazolni, hogy talán nem csinálok nagy hülyeséget. Geri szintén hasonló távot dobált jöttek a keszegek szépen. Egyiknél mikor Gerinek odaadtam a merítőt, és visszafordultam a saját botomhoz azt láttam, hogy visszaengedte valami. Utána kellett tekernem vagy 5m-t amit kb 5 másodperc alatt engedett vissza. Amint megvolt a kontaktus éreztem, hogy nem keszeg van a horgon. Meg is örültem neki nagyon, hogy itt a következő ponty, de éreztem, hogy valamin súrlódik a zsinór és mire ezt felfogtam már el is vágta a kagyló a főzsinórt. Kicsit elszontyolodtam, hogy pont most kellett felállnom a botom mellől, de ez benne van, gyorsan újraszereltem. Közbe megérkezett Lőrincke és mondta, hogy had fogjon már egy halat, Gergely át is adott neki egy kapást ami nem más volt mint egy ponty, ami fehér gumikukoricára kapott. Volt nagy öröm aztán had ússzon.

Egy fél órával kesőbb újabb bajszos küzdött a horog végén szintén a fehér gumikukoricára.

Majd rögtön utána a következő a soft pelletre.


Gondoltam ez csak egy csapat lehet tehát hozzám is el kell érniük mindjárt. A számításom helyesnek bizonyult, mert jött nekem is egy szép pikkelyes.


A napot összegezve szinte mindennel lehetett fogni, de az ananászos soft pellet vitte a prímet mennyiségbe.


Másnap reggel elég szeles reggelre ébredtünk, ami majdnem merőlegesen fújt a partra. A kőgáton még egész mérsékeltnek volt mondható a hullámzás, úgyhogy nem volt kérdéses, hogy hova üljünk aznap.

Ma sikerült nem elrontani az etető anyagot, Úgyhogy miután hagytam kicsit állni gyorsan átrostáltam és már dobhattunk is. A horogra a szokásos kedvencek közül került fel elsőnek a csokinarancs, gondolván tegnap is jó volt.


 Azonban hiába ültünk a botok mögött nem történt semmi. A délelött szinte eseménytelenül  telt alig pár apró kapás volt de más nem nagyon. Azok is Gerinek voltak a soft pelletre és a gumikukoricára, bár az egyik ananászos a másik epres, egyik se az a tipikus édes csali. Gondoltam itt már csak egyvalami segíthet.
A Stég gyömbéres fluo oldódó lebegő minibojlija. Ez az a csali ami bár nagy kedvenc nem mindig erőltetem. Ennek az az oka, hogy eddigi tapasztalataim alapján amikor más ment általában ez nem adott annyi vagy több halat. Viszont amikor egy szelesebb idő, vagy front hatására, vagy én nem tudom éppen miért nem esznek a halak, vagy legalábbis más cslit nem hajlandóak megenni, ez a csali 90 %-ban megmenti a napom. Persze mindig evvel se lehet fogni, de szerintem aki ezt a csalit nem veszi meg az hatalmasat hibázik. Szinte minden más csalinak van minden gyártónál alternatíva, de ehhez hasonló szerintem nincs, ha mégis van én nem tudok róla. Szóval, ha nem megy a hal annyira akkor minid ez kerül a tüskére.

Fel is raktam gyorsan. Sajnos közbe hívott mama, hogy menni  kell ebédelni, de még egy dobás belefér gondoltam. Az történt amit reméltem. Szép kapás és ugyan csak egy keszeg, de már nem betli.



Gyorsan ettünk és már siettünk is vissza horgászni. Dobtam 5-öt ráetetésképpen és folytatódott is a peca. Ezenkívül még kitettem magam mellé a telefonom és 15 percig hagytam maximum benn a szereléket. Ez általában be szokott jönni, mikor ilyen nehezen tudok csak halat fogni. Így folyamatosan jutattam be a kaját és mindig volt valamennyi kaja az etetésen Ezután viszonylag jó ütemben jöttek a keszegek. Gergely egy ideig nem akart csalit váltani, de végül nem tehetett mást, ha halat is akart fogni. Egy gyönyörű görbítős kapással jelentkezett a nap egyetlen bajszosa. Nagyon örültem neki.

Más jelentősebb már nem történt. 4 Körül összepakoltunk és 6 körül már Pest fele robogtunk.

Köszi, hogy elolvastad. Remélem tudtam valami hasznosat is mondani.



"Tóth Bendegúz Márton"
























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése