2016. június 24., péntek

Préri tavi praktikák

Biztos van aki nálam jobb tanácsokkal tudna szolgálni, és olyan is akinek nem igazán tudok az elkövetkezendő sorokban újat mondani, de remélem, hogy lesz akinek hasznos tanácsokkal szolgálhatok.

A Préri horgásztavat már jó ideje látogatom, így sikerült kicsit jobban megismernem vizeit. Mostanában kezdtem csak igazán figyelni a napszakok, időjárás, tehát a halak kapókedvét befolyásoló tényezőkre. Nyilván van amikor kevésbé és van mikor jobban eszik a hal, de az ilyen halsűrűségű vizeken ettől fügetlenül mindig lehet halat fogni. Most ebbe nem venném bele a téli, koratavaszi, és a késő őszi időszakot. Mivel ilyenkor sajnos még nem sikerült lejutnom eme vízterületre. Nagyon sokszor hallottam már más horgászoktól, hogy a nagy meleg miatt nem eszik, vagy front jön és még sorolhatnám. Ezek nyilván ronthatják a halak kapókedvét, de ilyenkor is mindig van olyan hal amit meg lehet fogni. Nem ritkán azt látom, hogy azzal amivel reggel fogtak azzal horgászák végig az egész napot, esetleg egész nap nem fogtak és mégse változtatnak semmin.

Had hozzak fel erre egy példát. Egyik reggel kiültem horgászni a stéges tóra, legkésöbb 6:30-kor már a beélesítve várták a botok a kapást. A túlpartra átsétálva etettem egy keveset egy nagyon alap kukorica, búza alapú etetőanyaggal illetve az elöbb említett magvakkal. Az egyik botomon mindig egy nagyon egyszerű az etetéshez is használt kukoricás, búzás pellet. Míg a másik boton a csalistáskában megtalálható csalik közül rakok fel valamit, ami ezen esetben a tegnap jól szereplő egyik favorit a Stég új fluo pop-up gyömbéres 8mm-es bojlija. Mindkét boton method teknikával próbálom a halakat becsapni.




Az első kapás a pelletre érkezik egy szebb ponty.





Vissza dobok és várom a folytatást. A halak továbbra is a pelletet húzzák, ezért a gyömbéres csalit lecserélem a másik favoritra a Novák fluo ozing csoki-narancsos minibojlira. Erre érkeznek is a jelentkezők. Nagyjából 9 fele a kapások lassulnak majd teljesen leállnak. Ezért taktikát váltok, a pelletes botot hagyom az etetésen, azonban a másik bottal kereső pecát végzek, figyelem ,hogy merre mozgolódnak a halak és a közelükbe juttatom a csalit. A hatás nem sokáig várat magára.



Egy szép 7kg-os amúr.

Visza dobok ugyan oda és nemsokára újabb hal, azonban ezután megint mozdulatlan a spicc. Na nézük merre mozognak kedvenceink és egy újabb helyet veszek célba. Innen újabb halak, majd megint keresem hova is kéne dobni. Ilyenkor max 30p hagyom ázni a szereléket ez így megy délutánig amikor is az etetésen újra megindulnak a halak és ismét a pellet kerül a figyelem középpontjába.




Ezek az eseménysorok már nem egyszer történtek meg velem, míg mások nem értették, hogy ilyen melegben miképpen fogok halat, mikőzben ők jóesetben is csak reggel és déluán fogtak. Én az egyik botomon minden körülmények közt a fentebb említett pelletet erőltetem. Míg a másik boton váltogatom és keresem a megfelelő csalit, bár volt rá példa, hogy annyira csak a pellet ment ,hogy a másik boton is váltottam. Egy csalinak nem adok több időt 3 dobásnál, ha enyi idő alatt nincs rá jelentkező lecserélem. Időnként az etetőanyagban előforduló kukoricára is rápróbálok, váltotzó eredményel. Ezzel azt akarom mondani, hogy merjünk váltani csak azért mert reggel valami ment, nem biztos, hogy egész nap jó lesz.

A másik dolog ami szerintem emítésre érdemes azaz etetőanyag és etetés kérdése. Megmondom őszintén az etetés szükségességét nem tudtam még kellően kitapasztalni, azonban ha egy frontos időt fogok ki, én inkább a keresőpecát szoktam választani. Érdekes módon szeles kicsit hűvösebb frontokkal tarkított időben a gyömbéres nagyon eredményesnek bizonyult, bár mivel új csali még nincs vele túl sok tapasztalatom, de így is az egyik kedvencemmé vált.

Nos én etetőanyagnak eddig minden alkalommal egy kukoricás búzás pelletet áztattam be amit sajnos horgászboltba nem igazán lehet beszerezni , de bármilyen egyszerűbb etető pellet megteszi szerintem (pl a haldorádó hidegen sajtolt pellete bár én még nem próbáltam). Én ezt azért gondolom eredményesnek mivel egy olyan vizen ahol egy nap akár 100 horgász is megfordulhat a sok aromás etetőanyag zavarhatja a halakat. Sajnos ezt az elméletemet még nem sikerüt csak egy rövid 1-2 órás pecán tesztelnem, de erre is sort szeretnék keríteni. Azonban még sose csalódtam a fentebb említett kajába.

Azért megosztanám veletek azt a rövid "verseny" eredményét. Jómagam a szokásos kajával készültem elkezdeni a horgászatot, mikoris megjelent egyik ismerősöm és mondta ,hogy csatlakozik hozzám egy picit. Mikor meglátta az etetőanyagomat kicsit elhúzta a száját, és úgy döntött elugrik a helyi horgászboltba. Vissza is tért egy igen jó minőségű hallisztes etetőanyaggal ami állitása szerint az egyik legjobb erre a vízterületre. Gyors csalizás és repültek is a kosarak a kiszemelt helyre. Első kapásom nekem érkezett a gyömbéres mini bojlira.



Barátom csalinak egy ananászos pop-upot tett fel egy szebb amúr reményében. Ez nem vezetett eredményre közben én újabbakat fogtam a gyömbéres bojlival. Erre ő is váltott az általam alkalmazott csalira, de valamiért a következő dobásnál le is vette amit nem is igazán értettem. Na közben megérkezett nekem egy szép amúr mondta is, hogy ha egy ilyet fogna akkor elégedett is lenne.

Sajnos nem sokkal késöbb neki mennie is kelett és megúszta egyetlen mozdítás nélkül. Sajnos nem tudtam jobban letesztelni, hogy az etetőanyag miatt fogtam e többet, de én folytattam a jó ütemben történő halfogást.


Ősszegzésül csak annyit szeretnék még mondani, hogy ha a szokott taktika nem működik, próbálkozzunk mással és merjünk változtatni. Ne fogjuk az eredménytelenséget az időárásra, hanem tegyünk meg mindent a cél érdekében. Ha netán mégse sikerülne halat fogni legalább nyugodtan lehet mondani, hogy mindent megtettünk a sikerért. Ezenķívül mindenkinek a figyelmébe ajánlom a Préri horgásztavat. Gyönyörű, békés hely és egy igazi feeder paradicsom, erős, egészséges halakkal!





"Tóth Bendegúz Márton"



















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése