2016. július 5., kedd

Kövesek a kövön

Július elsejét írunk, régóta vártuk ezt a napot: màtol szabadul a Kősüllő,végre tàmadhatunk. Pénteken 5 óra felé értünk le a  Balatonra, a kedvenc horgàszhelyünkre. Szerencsére Bendegúz, az unokatestvérem is ràért ezen a hétvégén, hétfőig tudott maradni itt, a pompás Balatonon. Tavalyi horgászatainkból kifojólag tudtuk ,hogy hol is kell keresni a sötét csíkosokat.

Hat óra felé már kint ültünk a kövezésen, horgàszatra készen. Előző irásokban emlegettem màr ,hogy tàrsam ügyes legyezőhorgász, és mivel a mólón nem voltak sokan, így nyugodtan suhogtathatott. Én pergetve, apró, màr jól bevált gumikkal próbáltam becsapni a kövezés lakóit. Bendi saját készítésű kisebb-nagyobb( 2-től 6-cmes )legyekkel ügyeskedett. Elhatároztuk ,hogy versenyzünk egy kicsit, számoljuk a köveseket, ki tud többet partra segíteni.
A versenybe csak a kövesek számìtottak bele! Szóval nekiestünk, elkezdük vallatni a vizet.

Az első dobasoknál a Relax kopyto 1 colos ( 3cm-es ) pici gumik különböző, màr jól bevált színváltozatait próbálgattam. Hamar érkezett az első jelenkezőm, de ekkor már egy élénk zöld rákocskával  dobáltam. Egészen közel hozzàm, egy szép csapó kìvnta meg a kis soklábú plasztikot. Gyorsan lefotóztam és már engedtem is az útjàra. Közben már versenybeli "ellenfelem" is fárasztott. Megérkezett az első kövesünk, nem nagy de igazàn szép ragadozó.

A kövezés fel van kotorva a a kikötő belső részén. A part felől nézve az első 4-5 méter nagyon lassan mélyülő sziklás rész, majd utána hirtelen kezd mélyülni. A kövezés kb 60 fokban megtörik lefelé és 1 méteren belül 1,5-2 métert mélyül a vìz. Ezután is köves és erősen akadós az alja, lassan mélyülve.
Ennek a törésnek a lábánàl állnak meg általában a kövesek illetve kicsit beljebb. Sajnos a rendkìvül kagylós és sziklás rész egy igazi csalitemető. Számolni kell a nagy arányú csalivesztéssel.

Az első fél órában sikerült elcsípni jópár kövest. Kettő egész szép, mérteset is sikerült a kis merítőbe terelni. Bendinek jobban ment pár hallal elöttem járt. Az idő előre haladtával kiderült ,hogy azert nem úgy eszik a köves mint az előző évben. Nem sikerült olyan nagy szàmú kapást kicsikarni. Megszenvedtünk minden egyes halért. Végül egyre többen ültek le a úszni, fenekezni, ellehetlenìtve ezzel a legyezést és a pergetést. Úgy határoztunk , hogy màra befelyeztük, holnap folytatódik a verseny. Az első nap eredménye 7-4 az unokatesóm javára. Hozzà kell tennem ,hogy 2db méretes köves hazajött velünk. Ahogy szoktàk mondani " A gasztronómia oltárán végezték", mindannyian a családban szeretjük a finom húsát, főleg a nagypapànk, így ez lett a másnapi vacsora.

A másnapi nap ugyanarra a helyre ültün ki. Àm most még nehezebben ment a halfogás, csalódottak azért nem lehettünk, megint sikerül pár szebb példányt horogra csalni. Ám most nekem ment jobban a halfogás és 8-7 re sikerült módosítani az állást. Nagyon küzdeni kellett a halakért, az összes csalimat bevetettem: ràkokat, lárva utánzatokat, kis gumikat, nagyobb plasztikokat, próbáltam jiggen és drop shoton is. Azért a fáradozásomat pár hal megkoronázta nem hiába tettem. De sok csalim az akadók között maradt.

Délutan még kettőt sikerült fogni de legallabb az egyik egy igen szép, 32 cm-es öregharcos volt. Bendinek harmat sikerült becsapni ( neki a legnagyobb 29 cm-es volt! ) 12-10-el zártuk a napot. Ő vezetett.

Másnapra megbeszéltük ,hogy
egy barátunkal kimegyünk csónakkal, neki sikerült megtalalnia őket a nyílt vizen is. Nagyon vártuk a másanap hajnalt reméltük ,hogy szép fogásokkal leszünk gazdagabbak. Azonban innentől jött a rémálom: Szombatról Vasárnapra virradóan hatalmas vihar ment végig a Balatonon. Az orkán erejű szél egész vasárnapra kitartott horgászni se tudtunk kimenni, nemhogy csónakkal. A màsodfokú viharjelzés egész nap villogott.

Vasárnap nem is horgàsztunk, inkabb pihentünk hátha még a hétfő jol sikerül!
De legnagyobb sajnálatunkra nem nagyon sikerült megtalalni a köveseket. Ám rájöttünk sajnos ,hogy miert nincs kint a köves. Egy hatalmas jol táplált kormorán páztázta végig a kövezés. A helyiektől megtudtuk ,hogy màr többször làttàk erre garàzdálkodni.Sajnos ebből tudtunk ,hogy valoszínűleg ez az igencsak ártalmas búvár-madár tizedeli a kövesek táborát. Nagyon szomorúan vettem tudomásul , hogy mostantól kevesebb lesz a hal, ebben az évben láttam először kormorànt ezen a részen.

Bendinek ugyan sikérült még egyet elcsípni apró piros léggyel, így aztán ő nyerte a versenyt 13-10-re, ezúton is gratulálok neki. :)

Összességében nem lehetünk elégedetlenek ezzel a hosszúhétvégével. 23 kövest sikerült partra segìteni kettőnknek. Illetve volt még pár sügér és egy garda is. Sajnos a vihar igencsak àthúzta a számítasainkat, de ez mindig benne van a pakliban! Nem szabad elégedetlennek lenni!! Becsüljük meg a halainkat! Bánjunk velük kìméletesen!

Nemsokára új élményekkel jelentkezünk! :D Görbüljön!