2016. szeptember 6., kedd

Nyárbúcsúztató balinozás

Szeptember első hétvégéjén sikerült lejutnom a Balcsira. Sajnos a szombati napon nem a pecáé volt  a főszerep, így aznap nem volt időm a halakat üldözni. Ámde Vasárnap eljött az én időm! Szombat este gondosan felhúztam a vekkert nehogy elaludjak, ìgy az óram már 5:45-kor szólt. A szokásos 5 perc fetrengés után kikászálódtam az ágyamból ès gyors reggeli után, a part felè vettem az irányt. A csónakot gyorsan elkötöttem a nád mellől, de közben, félszemmel már a víztükröt páztáztam. A balinok sajnos nem nagyon akarták mutatni magukat egyenlőre.

Hasonló reggeli pecákra általában 2 botot viszek magammal. Az egyik egy "tipikus balinos bot: 5-25  gramm dobósúlyú Cormoran bot, 2000-es Ryobi orsó 12-es nanofillel a dobon. Ezzel a bottal minden balinra használt csalit kènyelmesen dobok, igazán kellemes , jó könnyű bot. A másik viszont egy rendkívül finom UL bot. 0,9-5 gramm dobósúlyával felmerülhet bennetek a kérdés ,hogy miért is dobok vele balinra. A kis csalikhoz viszont előszeretettel használom, dobni tudok velük, viszont mikor egy ilyen bottal fogod a balint, na az elég jó érzés. :D Egyébkènt ez egy Sakura bot melyet 6-os nanoval használok!

Szóval lassan evezgetve nézelődtem, hátha valahol megpillantom a rablásokat, hajtásokat. Egyenlőre szétszortan láttam eggyet-kettőt. A ballerek aznap a kedvenc helyemnél egy nádas sarkánál sem ütötték a vizet. Ekkor úgy döntöttem, hogy a mólót megkerülve, megnézem a másik oldalt. Arra felé vettem hát az irányt, és mosolyogva tapasztaltam, hogy kicsit távolabb egész gyakran látok fröcskölődést. Próbáltam halkan megközelìteni a helyet, nem akartam megzavarni a hevesen táplálkozó ragadozókat.  A rablások  közelében megálltam egy kicsit, úgy éreztem a megfelelő helyen vagyok. Kezembe vettem a pergetőbotom és a kapocsba akasztottam kedvenc csalim. Ez a csali nem más mint a Sèbile Bonga minnow 6cm-es méretben, fehér szìnben. Ez a csali egy topwater WTD, (walk the dog) a vìz tetején kìgyózó mozgást produkál. Nem véletlenül lett a kedvenc csalim, idén már rengetegszer bizonyìtott, sok-sok szép balint vertem már át vele. Ezenkìvül imádok felszínizni, a leglátványosabb módszer. Látod ahogyan a Baller elemi erővel leveri a vizfelszìnről, kivetve madát a vìz alól gyakran szaltózva a levegőben. 


A negyedik vagy ötödik dobásnál járhattam, amikor egy közeli hajtásra lettem figyelmes. Csalimat egyből a közepébe dobtam. Az épphogy megindìtott wobit  gyorsan leverte valami. Egy kis ovis balin volt a tettes. Túl sokat nem tudott védekezni, hamar a csónakban, majd újra a vízben volt. Közben született róla egy két sztárfotó és mèg egy puszit is kapott. ;) 

Közben körülöttem továbbra is rablások voltak. Néhány egész szép példány is a bandában volt. Közben már újra dobtam is, éreztem, hogy megvan rá az esélyem h fogjak még párat. A csalimat pont kiemeltem a vìzből amikor kb. 15 méterre tőlem egy jobb balint láttam rabolni. Gyorsan rádobtam és az eredmény szerencsére nem maradt el! Hatalmasat vert oda a kis műhalnak a balin, kiugrott a vìzből, rázta a fejét és jópár métert lehúzott a dobomról. Jó fárasztás volt, melynek végén egy 50-cm-es ballert emelhettem a csónakba! A csali szépen, szájszélbe akadt esélye sem volt meglépni. Gyors fotózás után ő is gondtalanul elúszott. A helyes visszaengedési módot persze bemutattam a molón ülő horgászoknak, akiknek nem igazán tetszett a dolog. ;) ;) 

















A hal elengedése után kezembe vettem az ul botot és át tettem rá a szupercsalit. Kb 10 perc mulva egy rablásra sikerült dobni. Már a beeső csalit levette a baller de a zsinórom még nem volt feszes, a csali nem akadt meg. Gyorsan újat dobtam kicsit odébb. Szerncsére eltaláltam, hogy merre ment a hal! Talán kettőt teketrtem az orsón amikor odacsapott neki, de elsőre mèg nem találta el. Másodikra viszont  teljes egèszében lenyelte a csalim. A mikor feljött a csónak közelében sajnos észre vettem, hogy nagyon vérzik szegény. A hasi horog a kopoltyúba akadt. Gyorsan kiemeltem, egyetlen fotót csináltam és horogszabadìtáshoz láttam. Próbáltam úgy h kevésbé sérüljön, nagyon mélyen volt. Alig tudtam kiszedni a szájából. Gyorsan a vìzbe tettem és próbáltam életet lehelni belè. Sajnos ez nem sikerült és elpusztult, de ez benne van a horgászatban. 


Mindenesetre vagy 20 percig tartott a procedúra és ezalatt kicsit eloszlottak a balinok.  Még egy 45 cm körülit sikerült elcsìpnem. Ezzel megvolt a 4. balinom aznap reggel. Ezután szinte varázsütésre eltűntek a rablások. Kicsit még ringatóztam, hátha újra beindulnak, de sajnos ez nem törént meg. A part felé  vettem az irányt és fél 9 körül már a csónakot kötöttem ki. Nagyon jó reggelen voltam túl ritkán tud az ember 4 ilyen szép halat fogni egyetlen reggel alatt. Nagyon boldog voltam, méltókèppen búcsúztattam el a nyarat. 


Őszzel sajnos indul a suli. Kevesebbet fogok tudni horgászni, de ne aggódjatok, hétvègénkènt újra a ragadozók nyomába eredünk. Reméljük újjabb jó horgászkalandokkal és hasznos tanácsokkal jelentkezhetünk majd! Addigis mindenkinek Görbüljön! 

Ui: Kérlek Likeoljátok Facebook oldalunkat, ahol mindig szép képeket láthattok fogásainkról!  Hal-vadÁSZOK👍👍

          Tóth Ákos



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése