2016. augusztus 29., hétfő

Pisztrángok nyomában

8.26-án vonattal utaztunk kedves horgásztársam Dóbi Istvánnal Miskolcra. Gyorsan elmentünk kiváltani az engedélyt a Szinvára, majd siettünk is a Felső-Hámoron találhtó szállásunkra, hogy minnél hamarabb elkezdhessünk horgászni. Illetve erre a napra barátom nem váltott engedélyt a horgszidő rövidsége miatt. Nagyából 4 óra fele meg is kezdtük a horgászatot. Az első helyen ahol megáltunk a Szinva egy beton mederbe folydogált a faluban. Ezt a helyet a pisztrángok nagyon kedvelik mindig szép számban lehet őket felelni. Azonban az ember állandó jelenléte miatt nagyon óvatosak és csak sokadik dobás és műlégycsere után sikerült végre horgra csalni egyet. Mindig csodálatos érzés egy ilyen gyömnyörü halat kézbevenni. A fotó után utjára is engedtem.






Úgy tünt innen már nemtudok több halat fogni. Lesétáltunk Alsó-Hámorba ahol a pecát kedvenc helyemen folytathatam. Egy mesterséges vízesés aljában.






A horgászhelyet minden alkalommal nagyon óvatosan kell megközelíten mivel a pisztrángok nagyon óvatos ragadozók.
Az ember nem is hinné menyire amig meg nem tapasztalja.
Egy kicsi piros nimfát kötöttem fel a 12es tipetre(előkére).Első dobásra rögtön jött is egy kisebb pettyes predator de sajnos leakadt. nem sokkal késöbb azonban már sikeresen tereltem szákba egy gyönyörű szinekben pomoázó sebes pisztrángot. 




                                   A következő dobásnál ismét megtetszet valaminek a csalim. Azonban már fárasztás közbe észrevetem, hogy ez bizony nem pisztráng lesz mivel élénk vörös úszója szinte világítottak a kristálytiszta vízben. Életem első pataki szajblingját tarthattam a kezemben.



Mindig szakálnélküli horgot hazsnálok, hogy minnél kisebb sérülést okozzak ezeknak a kivételes szépségű halaknak. Fogtam még további két pöttyöset aztán továbbáltunk.

Sikerült egy nyugottabb helyről 3 csíkoshuszárt fogni.
Sajnos besötétedett és így is fejeztük a cserkelést aznapra.

















Szombaton korán keltünk István bácsi is hozta botját, de csak nem rég kezdett el a pergetésel ismerkedni és a nehéz tereppel nehezen birkózott meg reggeliig csak 2 halat sikerült fogni.
Késöbb se jártunk sokkal nagyobb sikerrel. Valamivel lejebb a patak kicsit kiszélesedik és könnyebben meghorgászható. Itt sikerült 3-4 sebest fogni.




















Becsüljük meg ezeket a csodálatos halakat és bánjunk velük kíméletesen!!!!!




Sikeült horgásztársamnak is megfognia első pergetett halát és egyben első pisztrángját.
Csalinak, egy is power bait nymphet használt. Természetesen nem tudtam megálni, hogy el ne kérjem tőle egy picit a botját, és én is fogtam vele egy kis harcost.


Más  nem nagyon történt aznap, egy kicsit keveseltem a fogást, de úgy tünik aznap nem igazán ettek.











Vasárnap szintén korán keltünk, mert minden maradék időnket szerettük volna horgászatra  fordítani.
Igen jól sikerült a kezdés mivel rögtön az első helyen sikerült 4 darab szép pettyes harcost fogni szárazlégyel akik a tőlük megsszokott hevességel és hatalmas ugrásokkal védekeztek. Aztán persze megáltunk a vízesésnél, ahol egy kis fehér nimfával, egy csodaszép 20cm hosszú példányt sikerült horogra csalni.











Egy pár gumicsizmával szinte mindenhol el lehet menni a patakban bár szerintem nincs értelme végig a vizben gázolni. Azonban például mikor a kertek alatt fut a patak minden gond nélül meg tudjuk horgászni a vízben álva.
 


A patak itt is szebnél szebb halakt rejt.


A nap folyamán 10-12 halt sikerült fongni melyek közt volt 3db 18-20cm köztti.



És sikerült megdönteni egyéni rekordomat is egy 23cm-es "órjással"

Sajnos a be kelett fejezni a pecát 3 órkkor mert vonat nem vár.
 Az álomáson még volt egy kis időnk ezért leszladtam még húsz 15-20 perct horgászni. A Szinva itt egy 5-6 méter széles kavicsos mederben csordogált a víz nagyn sekély , de rengeteg domolykó talál itt magának megfelelő élőhelyet.
Az méret nem túl nagy de akadnak benne szépen 20cm körüliek amiket igazán élvezetes kifogni. Fognom 6-7 darabot.


Nagyon jó volt ezen kis magávalragadó, vadregényes patkon horgászni. Az idelátogatók hasonó élménykkel gazdagodhat.
Ne csodálkozunk azonba ha sok halunk meglép,  a pisztrángok igazi szabadulóművészek.

Óvjuk és becsüljük meg a természet eme apró, de különleges csodáját és bánjunk kíméletesen a halakal!


                                                           "Tóth Bendegúz Márton"
























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése